Mentre a Corsica manca di medici, a Normandia si formanu
Mentre a nostra isula si dibatte cù a penuria di medici è di sugnatori, a Normandia mostra una realtà ben diversa. À Cherbourg, l'istituto di furmazione IFSI-IFAS forma ogni annu 143 studienti per diventà infirmieri è assistenti di cura.
Nikyas, 35 anni, incarna questa realtà chì ci manca quì in Corsica. Dopu deci anni cum'è assistente di cura, passa oghje u diplumu per diventà infirmeru. "Hè un ambiente chì ùn m'hà mai stressatu", conta u ghjovanu. Una vucazione chì nasce da a so sperienza di malatu quand'era zitellu.
Una furmazione à dimensione umana
L'istituto di Cherbourg, aghjurnatu da u 1946, accoglie 77 studienti in prima annata per a furmazione d'infirmeru è 66 per l'assistenti di cura. "Facemu u pienu", si rallegra Isabelle Derrien, direttrice di l'istituto.
Séléna, 20 anni, studienta in terza annata, spiega u percorsu: "In prima annata, avemu più corsi teorichi chè stages. A seconda annata, hè metà è metà. A terza, semu quasi sempre in stage".
Quandu a Corsica aspetta sempre
Mentre chì a Normandia investe in novi siti di furmazione (u trasferimentu versu u novu situ di Fourches hè previstu per u 2028), a Corsica continua à dipende da a furmazione continentale per i so sugnatori.
U Centru uspitaleru di u Cotentin accoglie a metà di i stages di l'istituto. Una cullaborazione chì permette à i studienti di scupre diverse specialità. Séléna cunfessa: "À l'iniziu, avia paura di tuttu ciò chì tocca à a demenza. È dopu, scuprendu veramente ciò ch'era... L'aghju adoratu".
Mentri chì a Francia metropolitana organizeghja job dating per attirà i ghjovani diplomati, a Corsica deve sempre mandà i so figlioli à studià luntanu da a terra nativa per poi sperà ch'elli torninu.
Una situazione chì illustra perfettamente a dipendenza di l'isula versu a métropole, ancu in u duminiu vitale di a salute.