U dìnaru sbagliatu pò scumbussulà u sonnu è a glicemia
Una ricerca americana nantu à quasi 40.000 persone mostra chì u sonnu è u zuccaru in u sangue marcheghjanu inseme. È chì a cumpusizione di u pastu di sera pò pesà assai nantu à e nostre notte...
Quandu u corpu parla
Vi svegliete in mezu à a notte cù u core chì batte, a testa chì gira o una fame inspiegabile? Spessu accusemu u stress o i schermi. Ma pochi pensanu à u zuccaru in u sangue. Eppuru, i Centri americani di cuntrollu di e malatie ricumandanu almenu sette ore di sonnu per notte.
Una vasta analisi cundotta da a ricercatrice in nutrizione Raedeh Basiri, à partesi di 39.794 adulti seguiti in l'inchiesta NHANES trà u 2007 è u 2020, mostra chì sonnu è glicemia sò intimamente ligati. Statutu glicemicu, prufilu di i macronutrimenti è difficultà à dorme evolenu inseme.
Un circulu cumplicatu
E donne francese ricordanu prima chì dorme troppu pocu sregula u metabolismu di u glucosiu. Sicundu a Federazione Francese di i Diabetici, un sonnu riduttu pruvoca una sregulazione di u metabolismu glucidicu cù calata di 50% di l'azzione di l'insulina è calata di 30% di a quantità d'insulina produtta.
L'inversu hè ancu veru. In l'analisi di Raedeh Basiri, 38,49% di l'adulti presentavanu un prediabete o un diabete. E persone diabetiche dichjaravanu u più spessu travagli di u sonnu: 37,74% signalàvanu difficultà à dorme è 9,56% un travaglu di u sonnu diagnosticatu.
Ciò chì rivela u studiu
Mudellendu e donne, l'equipa di George Mason University hà osservatu chì, in cunfrontu à l'adulti in normoglicemia, quelli cù diabete avianu 37% di rischi in più di dichjarà travagli di u sonnu, 61% di rischi in più d'avè un travaglu di u sonnu diagnosticatu.
Puntu impressiunante chì e persone diabetiche: un cuntrollu ghjudicatu assai strettu, cù una HbA1c inferiore à 6,5%, era ligatu à 27% di rischi supplementarii di difficultà di sonnu.
U rolu di l'alimentazione
L'studiu s'hè ancu piegatu nantu à a ripartizione di i macronutrimenti. Un regime poveru in proteine esce cum'è u più sfavurevule per u sonnu. Quandu stu debule apportu proteicu si cumminava cù un eccessu di grassi, i prublemi di sonnu s'accentuàvanu ancu.
Un dìnaru assai grassu è poveru in proteine favurisce pichi glicemici poi calate, altera a secrezione di leptina è di ghrelina, aumenta e brame notturne è a variabilità glicemica.
Cunsigli per a sera
Senza rimpiazzà un cungislu medicu, qualchi riperu esce da sti travagli per u pastu di sera:
• Prevede una porzione di proteine di bona qualità (pesce, ova, leguminose, prudutti lattarii)
• Privileghjà glucidi cumplessi in quantità moderata (verdure, cereali cumpleti)
• Evità i dìnari chì cumulanu grassu in eccessu è assai poche proteine
• Mantene orarii di culcà regulari
Per e persone chì campanu cù un diabete o un prediabete, sti risultati incuraghjenu à discute cù l'equipa curante d'un uggettivu di glicemia stabile a notte, piuttostu chì di mirà à tutti i costi u valore u più bassu pussibule.